Skip to content
Phone 61/ 817 02 56Hours pn.- pt.: 8 - 15
Zespół Szkół w Kórniku
  • O szkoleExpand
    • Historia szkoły
    • Nasza patronka…
    • 70 lat LO
    • Pracownicy szkoły
    • LiceumExpand
      • Klasa przyrodnicza pod patronatem Instytutu Dendrologii PAN w Kórniku
      • Ciekawe strony
    • TechnikumExpand
      • Technik Logistyk
      • Egzaminy
      • Logistyka – ciekawe strony
      • Praktyki zawodowe
      • Programy / projekty
    • Matura
    • Patronaty
    • Galeria
    • ProjektyExpand
      • CZAS ZAWODOWCÓW BIS
      • GOTOWI DO PRACY
      • LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA
      • Wirtualne Laboratoria
      • Program czytelniczy
      • WIELKIE DYKTANDO
    • Samorząd Uczniowski
    • Dokumenty szkolneExpand
      • Program wychowawczo-profilaktyczny
      • Regulamin dziennika elektronicznego
      • Regulamin usprawiedliwiania
      • System identyfikacji wizualnej
      • Regulamin monitoringu wizyjnego
      • Regulamin biblioteki szkolnej
      • Regulamin wycieczek szkolnych
      • Zasady BHP
    • RODO
    • Remonty i inwestycje
  • RekrutacjaExpand
    • Oferta edukacyjna i regulaminy
  • Dla uczniaExpand
    • Podręczniki
    • Biblioteka
    • Druki do pobrania
  • Dla RodzicaExpand
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz roku szkolnego
    • Ubezpieczenia młodzieży
    • Informator dla rodzica o formach kształcenia
  • Wsparcie dla uczniaExpand
    • Pedagog i psycholog szkolny
    • Doradca zawodowy
    • Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
  • Kontakt
  • 2023 Rok Jadwigi Zamoyskiej
Zespół Szkół w Kórniku

Pedagog i psycholog szkolny

Home / Pedagog i psycholog szkolny

DYŻUR PEDAGOGA SZKOLNEGO i DORADCY ZAWODOWEGO
poniedziałek: 8.30 – 16.00
wtorek: 7.30 – 15.00
środa: 7.30 – 13.30
czwartek:  10.30 – 15.30
piątek: 7.30 – 12.30

DYŻUR PRYCHOLOGA SZKOLNEGO 

Wtorki: 13.00 – 17.00

Czwartki: 8.00 – 12.40

Piątki: 7.50 – 14.30

 

 

 


Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

· Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.

 

 

· Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.

· Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

· Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać.

· Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.

· Chciałbyś z kimś porozmawiać.

· Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.

· Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Do zadań pedagoga należy:

· rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych

 

 określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej

· podejmowanie działań profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego i programu profilaktyki szkoły

· wspieranie działań wychowawczych nauczycieli

· planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu

· działanie na rzecz zorganizowania pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej

· współpraca z urzędami, placówkami i organizacjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży poza szkołą.

Do zadania psychologa należy :

  • diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów; 
  • udzielanie pomoc w rozwiązywaniu problemów;
  • prowadzenie mediacji i interwencji w sytuacjach kryzysowych; 
  • pomoc rodzicom w rozpoznawaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
  • wspieranie rodziców, nauczycieli w ich roli wychowawczej.

PROCEDURY PRZEPROWADZENIA BADAŃ DIAGNOSTYCZNYCH UCZNIA GIMNAZJUM I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W KIERUNKU WYSTĘPOWANIA SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ W PPP

Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się może być wydana uczniowi nie wcześniej niż po ukończeniu trzeciej klasy szkoły podstawowej i nie później niż do ukończenia szkoły podstawowej.

W przypadku potrzeby przeprowadzenia badania psychologiczno-pedagogicznego ucznia w gimnazjum (od 01.09.2011 r.) lub w szkole ponadgimnazjalnej (od 01.09.2012 r.) po raz pierwszy w sprawie wydania opinii o występowaniu specyficznych trudności w uczeniu się, w tym dostosowaniu wymagań edukacyjnych i warunków egzaminacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się zachowuje się następujące procedury postępowania:

  • Wniosek może złożyć nauczyciel lub specjalista wykonujący w szkole zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzący zajęcia z uczniem w szkole lub rodzice (prawni opiekunowie) albo pełnoletni uczeń.
  • Wniosek składa się do dyrektora szkoły.
  • Do wniosku musi być dołączone uzasadnienie konieczności przeprowadzenia badania psychologiczno-pedagogicznego w kierunku występowania specyficznych trudności w uczeniu się – dysleksji rozwojowej (dysleksji, dysortografii, dysgrafii).
  • Konieczna jest pisemna zgoda rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia dołączona do wniosku.
  • Rada Pedagogiczna danej szkoły wyraża swoją opinię na piśmie (opiniuje zasadność wykonania badań).
  • Dyrektor szkoły przekazuje wniosek wraz z uzasadnieniem oraz opinią Rady Pedagogicznej do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
  • Dyrektor szkoły informuje rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia o przekazaniu wniosku o przeprowadzenie badań diagnostycznych w PPP
  • Poradnia wyznacza terminy badania psychologicznego i pedagogicznego oraz informuje o tym szkołę.
  • Szkoła informuje o terminach badań w PPP rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia (najlepiej na piśmie).

Procedury opracowano na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.

Broszury informacyjne dotyczące zagrożeń

Broszura-Uwazni-rodzicePobierz
Broszura-Depresja-NastolatkówPobierz
e-papierosyPobierz
Broszura – o narkottykch bez przesady Pobierz

Krajowe Biuro Do Spraw
Przeciwdziałania Narkomanii

Narkomania

800 199 990

czynny codziennie

w godz. 16-21

Uzależnienia behawioralne

801 889 880

w godz. 17-22

czynny codziennie

Ulotka do pobraniaPobierz

„ARS, czyli jak dbać o miłość” na liście Programów Rekomendowanych

Program „ARS, czyli jak dbać o miłość” należy do szkolnych programów profilaktyki uniwersalnej. Głównym celem programu jest ograniczenie niekorzystnych następstw zdrowotnych, prokreacyjnych i społecznych związanych z używaniem substancji psychoaktywnych przez młodzież wkraczającą w dorosłe życie

Program ten utworzono w ramach Szwajcarsko – Polskiego programu współpracy, w nawiązaniu do „Profilaktycznego programu w zakresie przeciwdziałania uzależnieniu od alkoholu, tytoniu i innych środków psychoaktywnych” – KIK68. Dedykowany jest uczniom szkół ponadgimnazjalnych. Edukuje w zakresie ograniczenia zażywania substancji psychoaktywnych.

Dojrzały i zdrowy styl życia jest podstawą w dbaniu o miłość. 

Jest również prawdziwą sztuką (łac. ars – sztuka), którą warto pielęgnować. Głównym celem programu jest edukowanie młodzieży odnośnie ryzyka utraty własnego zdrowia i życia jak i również odpowiedzialności za życie potomstwa.

Zasadnicza teza programu głosi, że „dbanie o życie i zdrowie jest dbaniem o miłość w wielu jej wymiarach”, co oznacza troskę o nie w zakresie możliwym dla każdego, rezygnację z autodestrukcyjnych zachowań, na koszt konstruktywnego stylu życia.

Z racji określonej grupy wiekowej, do której dedykowany jest program, warto podkreślić sprawy niepokojące w zachowaniu młodych. Według systematycznie prowadzonych badań na temat stylu życia młodzieży w Polsce, można zauważyć pewne tendencje zachowań ryzykownych wśród młodych osób, do których należą (w kolejności od najczęstszych): spożywanie alkoholu, palenie papierosów, zażywanie narkotyków (dominuje marihuana) i środków zastępczych (tzw. dopalaczy).

Z racji tego, program zajmuje się tymi trzema obszarami, zgodnie z rozpoznaną przez epidemiologię hierarchią ważności tych zachowań.

Zespół Szkół w Kórniku:
Liceum Ogólnokształcące im. Generałowej Jadwigi Zamoyskiej i Technikum

ul. Poznańska 2, 62-035 Kórnik

tel.: 61 817 02 56

sekretariat czynny: poniedziałek-piątek w godz. 8-15

  • 70 lat LO
  • About
  • Aktualności sportowe i osiągnięcia
  • Blog
  • Blog logistyków

Ważne strony

  • Kontakt
  • BIP
  • Biblioteka
  • Rekrutacja
  • Dostępność
  • RODO

© 2023 Zespół Szkół w Kórniku

Facebook YouTube
Scroll to top
  • O szkole
    • Historia szkoły
    • Nasza patronka…
    • 70 lat LO
    • Pracownicy szkoły
    • Liceum
      • Klasa przyrodnicza pod patronatem Instytutu Dendrologii PAN w Kórniku
      • Ciekawe strony
    • Technikum
      • Technik Logistyk
      • Egzaminy
      • Logistyka – ciekawe strony
      • Praktyki zawodowe
      • Programy / projekty
    • Matura
    • Patronaty
    • Galeria
    • Projekty
      • CZAS ZAWODOWCÓW BIS
      • GOTOWI DO PRACY
      • LOGISTYKA STAWIA NA TECHNIKA
      • Wirtualne Laboratoria
      • Program czytelniczy
      • WIELKIE DYKTANDO
    • Samorząd Uczniowski
    • Dokumenty szkolne
      • Program wychowawczo-profilaktyczny
      • Regulamin dziennika elektronicznego
      • Regulamin usprawiedliwiania
      • System identyfikacji wizualnej
      • Regulamin monitoringu wizyjnego
      • Regulamin biblioteki szkolnej
      • Regulamin wycieczek szkolnych
      • Zasady BHP
    • RODO
    • Remonty i inwestycje
  • Rekrutacja
    • Oferta edukacyjna i regulaminy
  • Dla ucznia
    • Podręczniki
    • Biblioteka
    • Druki do pobrania
  • Dla Rodzica
    • Rada Rodziców
    • Kalendarz roku szkolnego
    • Ubezpieczenia młodzieży
    • Informator dla rodzica o formach kształcenia
  • Wsparcie dla ucznia
    • Pedagog i psycholog szkolny
    • Doradca zawodowy
    • Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
  • Kontakt
  • 2023 Rok Jadwigi Zamoyskiej
Search