• Pedagog/doradca zawodowy/pedagog specjalny

      • Pedagog mgr Ewa Owsianna

         

        poniedziałek 7:30 – 15:30

        wtorek 7:30 – 15:30

        środa 7:30 – 15:30

        czwartek 7:30 – 15:15

        piątek 7:30 – 13:30



      • Psycholog

      • Psycholog mgr Paulina Wieczerzak

         

        Wtorek 11:40 – 16.00

        Środa 8:00 – 14:50

        Czwartek 8:00 – 13:15


  •  

    Zespół psychologiczno – pedagogiczny 

    otwarty jest dla wszystkich uczniów, ich rodziców/opiekunów prawnych, nauczycieli i wychowawców. 

    Naszym celem jest wspierać i pomagać  w różnych sytuacjach, szkolnych, życiowych, osobistych i prawnych.




     

    Do zadań pedagoga i psychologa należy:

    1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu  szkoły;

    2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w  szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu szkoły;

    3) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

    4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów młodzieży;

    5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

    6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

    7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

    8) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:

    a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu  szkoły,

    b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.



     

    Do zadań pedagoga specjalnego należy:

    1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:

    a) rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki,

    b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły i placówki,

    c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,

    d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;

    2) współpraca z zespołem, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie / w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

    3) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

    a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu przedszkola, szkoły lub placówki,

    b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,

    c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,

    d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

    4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;

    5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami, przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki.

     

                                                  Kiedy warto przyjść:


    – jeśli potrzebujesz z kimś porozmawiać,
    – jeśli nie radzisz sobie z emocjami lub stresem, a może masz problemy z nauką,
    – jeśli zauważasz, że przestały Cię cieszyć rzeczy, które jeszcze niedawno sprawiały Ci radość,
    – jeśli przeżywasz rozstanie albo żałobę,
    – jeśli Twoja sytuacja domowa jest skomplikowana,
    – jeśli masz problemy z rówieśnikami

    – jeśli potrzebujesz po prostu posiedzieć i pomilczeć,
    – jeśli masz jakikolwiek problem i nie wiesz, jak go rozwiązać.

    Zapraszamy!!!