SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA/LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE , TECHNIKUM
UCZNIOWIE KLAS III
1. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA WNIOSKU
Wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2014/2015.
Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego dla siedziby szkoły.
Do wniosku należy załączyć, w zależności od sytuacji zaświadczenia lub oświadczenie o wysokości dochodów, a w przypadku ucznia, którego rodzina nie spełnia kryterium dochodowego, lecz znajduje się w trudnej sytuacji życiowej uzasadnienie wniosku.
Dokumentowanie dochodu:
– w przypadku korzystania ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego wypłacanego przez instytucje pomocy społecznej wystarczy przedstawić zaświadczenie o wysokości świadczenia zamiast zaświadczenia o dochodach,
– zaświadczenie (z Urzędu Skarbowego) o wysokości dochodów za rok 2012 a w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia może być dołączone oświadczenie o wysokości dochodów.
2. KTO MOŻE ZŁOŻYĆ WNIOSEK
Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia, prawnych opiekunów, rodziców zastępczych, a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
3. KRYTERIA PRZYZNAWANIA POMOCY
Pomoc w formie dofinansowania na zakup podręczników będzie przysługiwać:
1) uczniom pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art. 5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2013 r., poz. 1456, ze zmianami), tj. 539 zł na osobę w rodzinie;
2) uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających ww. kryterium dochodowego, w przypadkach określonych w art. 7 (np. bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych, przemocy w rodzinie, alkoholizmu lub narkomanii, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 ze zmianami), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń;
4. WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA
Dofinansowanie zakupu podręczników w roku 2014 r. będzie wynosić do 445,00 zł.
5. ROZLICZENIE ZAKUPU
Zwrot kosztów zakupu podręczników następuje po przedłożeniu dowodu zakupu do wysokości wartości pomocy określonej w rozporządzeniu.
Dowodem zakupu jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, rachunek,paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. Do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w roku 2014 „Wyprawka szkolna”.
W przypadku zbiorowego zakupu podręczników zwrot kosztów następuje po okazaniu dowodu zakupu zawierającego następujące informacje:
1) imię i nazwisko ucznia,
2) klasa do której uczeń będzie uczęszczała w roku szkolnym 2014/2015,
3) adres szkoły,
4) wykaz zakupionych podręczników,
5) kwota zakupu,
6) data zakupu,
7) czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.